Styrelsen i BRF Härden startade sitt stambytesprojekt med att ta hjälp av en upphandlingskonsult för att ta fram anbudsförfrågan och sedan utvärdera inkomna anbud. Valet föll på PHAB efter en samlad utvärdering av referenser, pris och tidsplan.
64 lägenheter m. 74 badrum
Byggår 1957
Projekttid 2021/2022
Stambyten är stora och jobbiga projekt för boende och en utmaning att genomföra. Vår fastighet är byggd i slutet av 50-talet och under projektet uppstod läckage från värmesystemet. Detta gjorde att vi tog beslut om att även renovera värmesystemet – även om det inte ingick i den ursprungliga planen. Vi valde att göra nya stamlägen (istället för att bila upp de gamla värmerören i golven) och byta ut befintliga radiatorer mot nya. Det här innebar en hel del utmanande extrajobb – inte minst för styrelsen. Men nu är det gjort och vi har framtidssäkrat såväl avlopp/vatten- och värmestammar i vår BRF.
Vad fungerade extra bra i samarbetet med PHAB?
Kommunikation och tydlighet har genomgående varit bra. PHAB var tydliga från start vad stambytet innebär och hur det skulle gå till. T ex redan på det inledande informationsmötet fick vi medlemmar information om damm och inplastning av möbler och ytor. Vid den här typen av ingrepp letar sig damm in och man ska inte ha fel förväntan. Vi har även uppskattat
det veckovisa informationsmejlet till samtliga boenden.
Vad är ditt/ert samlade omdöme om Projekthjälpen som leverantör?
Bra kommunikation och dialog, lösningsorienterade och har genom hela projektet alltid agerat som att dom är där för oss som kund.
Någon av oss på PHAB kontaktar dig inom kort.
med vänlig hälsning,
Eskinder Gebeyehu
VD och grundare